Gestió de projectes àgils: metodologia Scrum i Desgin Thinking

Intermedi
Localitzat

Gestió de projectes àgils: metodologia Scrum i Desgin Thinking

Revisió
Currículum
Revisió

Aprèn a gestionar projectes de manera eficient amb la metodologia Scrum, el marc de treball àgil més utilitzat per equips d'alt rendiment.

Aquest curs et proporcionarà les habilitats necessàries per liderar projectes, fomentar la col·laboració i lliurar productes d'alta qualitat. Està orientat a PIMES o micro-empreses. És una introducció a tot aquest món per a que descobreixis fins on pot millorar el teu dia a dia la implementació de metodologies Àgil, amb un especial enfocament a Scrum.

En aquest curs trobaràs:

  1. Introducció pràctica a Scrum: Conceptes bàsics, rols i esdeveniments clau.
  2. Plantilles personalitzades: Documents per facilitar la planificació, les retrospectives i els increments.
  3. Casos d'estudi d'empreses que han implementat Scrum amb èxit.
  4. Vídeos dinàmics: Explicacions visuals per entendre conceptes complexos amb claredat.
  5. Exercicis per posar en pràctica el que has après.

Adquireix coneixements sòlids i transforma la manera com gestiones els teus projectes.

Currículum

  • Seccions 10
  • 51 Lliçons
  • 0M Durada
Expandir tot
Introducció a la gestió de projectes àgils
9 Lliçons
  1. Ús d'anglicismes i traduccions al català
  2. Què és la gestió àgil?
  3. Perquè no hauries de continuar amb aquest curs?
  4. Origen i filosofia: el Manifest Àgil
  5. Els 4 valors àgils
  6. Els 12 principis del Manifest Àgil
  7. Mentalitat Àgil (Mindset): definició i característiques
  8. Entornos VUCA
  9. Diferències entre gestió tradicional i gestió àgil: avantatges i inconvenients
Design Thinking: de la idea al prototip
8 Lliçons
  1. Design Thinking i Scrum dos aliats en el procés de creació d'un producte
  2. Què és Design Thinking?
  3. Plantilla per Aplicar la Metodologia Design Thinking
  4. Una Guia Pràctica a través de les Fases del Procés
  5. RECURS: Dissenya la Teva Caixa per a un Producte - Per iniciar-se en el Design Thinking
  6. RECURS: Dibuixant per Comprendre (Sketching for Understanding) - Òptim tant per l'equip com el client
  7. RECURS: Co-Design Workshops - Taller de Co-Disseny per a Design Thinking
  8. RECURS: Design Games - Òptim tant per l'equip com el client
Introducció al Marc Scrum
3 Lliçons
  1. Què és Scrum?
  2. Treball en equip: autonomia i col·laboració
  3. RECURS: Millorar la Col·laboració i l'Autoorganització - Òptim per l'equip i fomentar l'autonomia
Rols en la Metodologia Scrum
5 Lliçons
  1. El Product Owner: responsabilitats i funcions
  2. El Scrum Master: facilitador i guia del procés
  3. L’equip de desenvolupament: característiques i composició
  4. RECURS: Simulació de Scrum un entorn controlat - Per l'equip en formació
  5. RECURS: Disseny centrat en l'usuari per a Scrum (Agile UX Sketching) - Per equips 100 % desenvolupadors i sense aquesta figura
Cerimònies de Scrum
4 Lliçons
  1. Planificació de l'Sprint (Sprint Planning)
  2. La reunió diària (Daily Scrum)
  3. Revisió de l'Sprint (Sprint Review)
  4. Retrospectiva de l'Sprint (Sprint Retrospective)
Artefactes de Scrum
3 Lliçons
  1. Product Backlog (Registre de producte)
  2. Sprint Backlog (Registre de l'Sprint)
  3. Increment i definició de "Fet" (Definition of Done)
Altres marcs àgils complementaris
3 Lliçons
  1. Introducció al Lean: valors i principis
  2. Gestió de Lean i la minimització de residuos
  3. Kanban: gestió visual i optimització de fluxos
Recursos pràctics per a la gestió d’un projecte àgil
5 Lliçons
  1. Els primers pasos: Les reunions inicials de full de ruta
  2. Cicle de vida d'un Sprint: de la planificació a la retrospectiva
  3. Planificació àgil: històries d’usuari i priorització
  4. Estimació àgil: punts d’història i pòquer de planificació
  5. Els Antipatrons: Què són i com evitar-los
Exercicis, plantilles i eines per a la gestió àgil
8 Lliçons
  1. Eines digitals per a Scrum i Kanban: Jira, Trello, Asana
  2. Seguiment visual: taulers Kanban i gràfiques de burndown
  3. Mesures de rendiment: velocitat de l'equip i flux de treball
  4. RECURS: Role Playing (Joc de rols) - Per equips Àgils
  5. RECURS: Alineació de l'equip (Team Alignment) - Per equips Àgils
  6. RECURS: Mapa de parts interessades (Stakeholder Mapping) - Per equips Àgils
  7. RECURS: Anàlisi DAFO (SWOT Analysis) - Per equips Àgils
  8. RECURS: La Barca Ràpida (Speedboat) - Per equips Àgils
Conclusió i perspectives futures
3 Lliçons
  1. Recursos per aprofundir en Lean, Kanban i Scrum
  2. Certificacions oficials: Scrum Master, Kanban i Agile
  3. RECURS: Mesura de l'Èxit en el Primer Projecte Scrum: Guia Pràctica i Checklist per a Petites Empreses
0 fora de 5

Percentatge d’usuari

Eliminació de curs de revisió

Estàs segur? No es pot restaurar aquest

Curs d'accés

Aquest curs està protegit amb contrasenya. Per accedir-hi, si us plau, introdueix la teva contrasenya a continuació:

Cursos relacionats

Principiant
Localitzat

Transformació digital: Com implementar-la a la teva PIME

0 (0)
  • Reflexió sobre els beneficis de la transformació digital per a les pimes.
  • Com identificar les necessitats digitals de la teva empresa.
  • Eines bàsiques per a la digitalització dels processos.
0M
0
0
14
Principiant
Localitzat

Art i peregrinació durant l'edat mitjana

0 (0)
0M
0
0
34
Principiant

L'Impacte de la tecnologia en les avantguardes artístiques de la segona meitat del s. XX

0 (0)
  • Art Cinètic: Exploració de com els artistes van incorporar moviment i màquines en les seves obres per crear experiències dinàmiques.
  • Videoart: Anàlisi de l'ús de la tecnologia de vídeo per part d'artistes per produir obres innovadores i experimentals.
  • Art Generatiu: Estudi de les obres creades mitjançant algoritmes i programes informàtics, destacant l'impacte de la informàtica en l'art.
0M
0
1
69
Scroll to top

Buy for group

Gestió de projectes àgils: metodologia Scrum i Desgin Thinking
No groups Found

You don't have any groups yet

Create a group and add group members. Sync Group(s)